jueves, 23 de abril de 2009

3.2. L'autor i l'obra

PABLO PICASSO (Màlaga, 25 d'octubre de 1881 - mougins, França, 8 d'abril de 1973).


Pablo Diego José Francisco de Paula Juan Nepomuceno María de los Remedios Cipriano de la Santísima Trinidad Mártir Patricio Clito Ruiz y Picasso, més conegut com Pablo Picasso. Primer fill de pare i mare burgesos, i germà de dos noies Dolores i Concepción.
Va ser pintor i escultor. Crador, juntament amb Georges Braque i Juan Gris, del moviment cubista. Va pintar més de dos mil obres, encara exposades a museus de tot el món.
Picasso es declarà pacifista i comunista fins a la seva mort. Començà a pintar des de ben petit.
Viatjava constantment a França, per això morí allà. Tot i així va crear una família ben gran, va tenir tres dones diferents amb les quals va tenir fills: amb Olga Khokhlova; amb Marie-Thérèse Walter -Maya Widmaier-Picasso; amb Françoise Gilot- Calude Picasso i Paloma Picasso.
La seva obra més coneguda és El Guernica (1939) a partir del bombardeig que hi va haver a Guernica a mans de l'Alemanya nazi i amb el vist-i-plau de Franco (dictador español).


COMENTARI DE L'OBRA: Natura morta amb crani de bou (1942)


En aquest quadre persones i animals. Aquí, no té cpa mania a barrejar les coses i fe-les confuses.
Veiem que amb el crani d'un bou vol fer constància de la penúria que s'estava vivint amb la segona guerra mundial. Fins i tot, el nom del quadre ja ens dóna una pista: natura morta per al guerra i cranis d'animals. Crani i morta, simbolitzen els punts clau del quadre. Amb aquesta imatge Picasso va voler fer entendre a la societat la situació europea.
Utilitza colors obscurs i tocs clars, com el blanc i el negre, el contrast del que va ser abans de la guerra amb el present de l'època. El crani de bou, de color blanc i gris, com hem dit abans, simbolitza els cossos humans destrossats per la guerra. És una cara atemorida i esgarrifosa.
Formes ben estructurades, res de formes distorsionades ni traços amb moviment. Per reflectir al realitat ha de plasmar-la com a tal. El fet que estigui dins una habitació d'una casa, fa que es pugui relacionar amb una persona qualsevol que, per la guerra, ha de quedar-se a casa.
En conclusió, ho va pintar per plasmar la realitat de cada dia de la segona guerra mundial.

No hay comentarios:

Publicar un comentario